Joga studio Sadhana

ABC ETIKE ZA JOGISTE – JOGA BONTON (napotki za vse jogiste)

Portret Blaz 1Zagotovo ste že slišali reklo, da vaja dela mojstra, kajne? Seveda ste, saj se učite, napredujete in sami občutite učinke redne prakse joge. Ali veste, da »vaja dela mojstra« deluje tudi obratno – mojster dela vajo? Slednje velja za vašega učitelja joge, ki je tam zato, da spodbuja vaš napredek v praksi in poskrbi za varnost in okolje, ki vas pri tem podpre. Jasno kot beli dan, boste rekli, a pri ustvarjanju okolja mojster/učitelj ni sam, raje spregovorimo o soustvarjanju. Skupaj z vami, vadečimi.

Učenci oz. praktikanti joge (torej vi) ste pri tem soodgovorni, kar vam jo želimo razložiti v nekaj napotkih in smernicah. Navedeni primer niso le teoretični – vse, na kar opozarjamo, temelji na resničnih dogodkih, s katerimi se bolj ali manj redno srečujemo v svetu joge. Dobro je, da opozorila upoštevate – zaradi vašega joga studia in učitelja joge ter zavoljo vas in vaše lastne prakse joge.

  1. Na jogo NE hodite bolani! Če se vas loteva bolezen ali ste že bolani (kihanje, kašljanje, smrkanje, …) ostanite doma! Včasih je najbolj jogijsko, da na jogo ne gremo. Priložnosti bodo še!
  2. Pred prakso joge ne jejte vsaj 2 uri. Poln želodec je ovira pri praksi joge in nas prikrajša za udobje pri praksi.
  3. Vaša praksa se začenja že pred vašim terminom – pripravite si lahkotna, primerna oblačila za jogo, da boste užili vse udobje prakse. Vadimo bosi, kar nas že vodi k naslednji točki.
  4. Med uvodom v prakso ne trebite stopal in nohtov! Čeprav ste morda šele tik pred jogo prišli v stik s svojimi stopali si cufanje kože in nohtov prihranite za doma.
  5. Doma se umijte – še posebno skrb namenite čistoči stopal, zaželeno je, da se stuširate in pridete na prakso sveži. Če te možnosti nimate, uporabite vlažilne robčke! Močne vonjave (pot, parfum, cigareti) so zelo moteče za ljudi okoli vas.Ko se temperature zunaj znižajo in natikače zamenjamo za zaprto obutev, se noge bolj potijo. Lahko začnejo smrdeti ali se celo pojavijo glivice. V primeru slednjega si kupite in prinesite v studio svojo blazino za jogo, na kateri boste vadili.Imejte v mislih, da bo na mestu, kjer so bila vaša stopala, kmalu nekdo ležal z obrazom na tleh. Razumete? Skupaj moramo poskrbeti za higieno!
  6. Pred jogo ne kadite. Zadnjo cigareto pred jogo raje preskočite. Kadilci so s svojim vonjem moteči, sploh če zadnji ogorek še tli v pepelniku, medtem ko skupina že poje uvodni OM.
  7. Žvečilni gumiji so v dvoranah prepovedani! Odvrzite jih v koš zunaj dvorane. Ne boste verjeli, da jih učitelji večkrat najdemo zalepljene pod blazino. Seveda je taka blazina potem za v smeti.
  8. Na jogo prihajajte pravočasno (najmanj 5 minut prej, še bolje 10). Tako boste imeli dovolj časa, da se preobujete in preoblečete ter umirite na blazini.Ob zamudi boste prišli v dvorano nervozni, zmotili pa boste tudi vse, ki so prišli pravočasno in so morda že v uvodnem sproščanju. Takrat si res ne želite motiti oz. da bi vas zmotili.Torej – pridimo pravočasno, vsaj 5 minut pred začetkom prakse!Če se vam vseeno zgodi, da zamujate več kot 5 minut, spremenite plan in prakso izpustite, zamujeni obisk boste lahko nadomestili.
  9. Mobilne telefone ugasnite in pustite zunaj dvorane. Med prakso se ne boste pogovarjali po telefonu ali pisali sporočil, tudi elektronska pošta bo počakala. Telefon, ki je »na tiho« in vibrira, se ravno tako sliši in zmoti vse vadeče – zagotovo poznate tisti nadležni zvok. Telefonu torej postavite mejo. Obstaja prostor, kamor vaš telefon ne sme z vami – vaš joga studio.
  10. Začetek prakse počakamo v tišini. Tudi če učitelja še ni, so v dvorani zagotovo posamezniki, ki so se že oddahnili od vrveža prometa, službe in družine in potrebujejo tišino. Ko ste prestopili vrata studia, si torej mirno v tišini naberite pripomočke in počakajte na začetek prakse sede ali leže na blazini. V tišini, leže ali sede.
  11. Med prakso načeloma ne pijemo. Naše prakse trajajo 75 ali 90 minut. To je časovni okvir, v katerem je telo z lahkoto brez tekočine. Zato v dvorano ne prinašamo pijače in z zapuščanjem blazin in odpiranjem plastenk ne motimo sovadečih.Če imate zdravstvene težave, ki zahtevajo pogosto pitje, seveda slednjega ne opuščajte. Po praksi si privoščite čaj, morda tudi piškot. Zasluženo!
  12. Med prakso smo tiho, osredotočeni smo na navodila učitelja in svojo izvedbo. Ne pogovarjamo se z drugimi, ne tekmujemo z njimi. Ostajamo zbrani v tišini, da lahko slišimo, kaj nam sporočata dih in telo.
  13. Po praksi pospravite za seboj. Joga je disciplina. Ne le do sebe, tudi do okolja. Studio si delimo in vsi smo so-odgovorni, da zanj lepo poskrbimo. Zato pravilno zložite odeje in trakove, vse pripomočke vrnite na svoje mesto in jih pripravite za tistega, ki pride za vami. Ne pozabite za seboj pospraviti lončkov in plastenk, pospravite čisto vse, kar ste uporabili oz. prinesli.

Morda se vam zdijo te zadeve samoumevne, morda ne. Na njih vas opozarjamo v dobri veri in z željo, da skupaj ustvarimo kar najboljše možnosti za prakso in s tem skupnost (sangho) zadovoljnih jogistov, ki se radi videvajo, skupaj vadijo in si prizadevajo za še (še) boljši svet. Joga je odgovornost in tisti, ki jo vadi, to (so)odgovornost sprejema.

Blaž Jarc EMBA, direktor Joga studia Sadhana in učitelj joge

ytt720x350

Koledar
dogodkov